گلچین اهنگ های پاپ

رمز ارز اتریوم چیست و پیش‌بینی قیمت اتریوم برای آینده

این مقاله توسط تیم زوم ارز ارائه شده است. در صورتی که قصد دارید به اطلاعات تخصصی در حوزه ارزهای دیجیتال و بلاکچین دسترسی پیدا کنید، لطفاً به پایگاه خبری و آموزشی زوم ارز رجوع کنید.

مقدمه

اتریوم یک بلاکچین غیر متمرکز و منبع باز است که از قراردادهای هوشمند پشتیبانی می‌کند. اتر ارز دیجیتال نیتیو یا بومی این پلتفرم است. در بین ارزهای دیجیتال، رمز ارز اتریوم از نظر ارزش بازار پس از بزرگ‌ترین ارز دیجیتال بازار یعنی بیت کوین در رتبه دوم قرار دارد. اتریوم در سال 2013 توسط یک برنامه‌نویس جوان به نام ویتالیک بوترین پا به عرصه گذاشت. اکوسیستم اتریوم در حال حاضر میزبان صدها توکن و هزاران اپلیکیشن غیر متمرکز (dApps) است و با گسترش فناوری بلاکچین، هر روز به این تعداد افزوده می‌شود.

ارز دیجیتال اتریوم چیست؟

اتریوم در اصل یک پلتفرم نرم‌افزاری جهانی غیر متمرکز است که از فناوری بلاکچین پشتیبانی می‌کند. اتریوم بیشتر به خاطر ارز دیجیتال بومی خود یعنی اتر (ETH) شناخته شده است.

هر کسی می‌تواند از اتریوم برای ایجاد فناوری‌های دیجیتال امن استفاده کند. اتر برای پرداخت در قبال کار انجام شده در پشتیبانی از بلاکچین طراحی شده است، اما کاربران همچنین می‌توانند از آن برای انجام پرداخت در مقابل دریافت خدمات و کالاهای ملموس در صورت پذیرش توسط ارائه‌دهنده استفاده کنند.

اتریوم به شکلی طراحی شده است که مقیاس‌پذیر، قابل برنامه‌ریزی، امن و غیر متمرکز باشد. توسعه‌دهندگان و شرکت‌هایی که این بلاکچین را انتخاب می‌کنند، بر پایه آن دست به ایجاد فناوری می‌زنند تا تعداد صنایعی که در حال فعالیت هستند و نحوه زندگی روزمره ما را دستخوش تغییر کنند.

همانطور که اشاره شد، اتریوم ذاتاً از قراردادهای هوشمند پشتیبانی می‌کند. قراردادهای هوشمند یک ابزار ضروری برای راه‌اندازی اپلیکیشن‌های غیر متمرکز به حساب می‌آیند. بسیاری از امور مالی غیر متمرکز (DeFi) و سایر اپلیکیشن‌های غیر متمرکز از قراردادهای هوشمند در ارتباط با فناوری بلاکچین استفاده می‌کنند.

امروزه تبادل ارزش کاربرد اصلی بلاکچین اتریوم است که اغلب به واسطه توکن بومی آن صورت می‌پذیرد. اما بسیاری از توسعه‌دهندگان به دلیل پتانسیل بلند مدت و چشم‌انداز بلند پروازانه، از رمز ارز اتریوم برای کنترل بیشتر بر امور مالی و داده‌های آنلاین خود بهره می‌برند. همین امر باعث شده است که اتریوم «کامپیوتر جهانی» لقب بگیرد.

علاقه‌مندان و توسعه‌دهندگان اتریوم در واقع به کمک فناوری بلاکچین این هدف را دنبال می‌کنند که کنترل در دست کاربران باشد. فناوری بلاکچین با تمرکززدایی باعث می‌شود که هزاران نفر در سرتاسر جهان یک نسخه کپی از داده‌ها را در اختیار داشته باشند. توسعه‌دهندگان می‌توانند از اتریوم برای توسعه اپلیکیشن‌های بدون رهبر استفاده کنند، به این معنی که سازندگان سرویس نمی‌توانند داده‌های کاربر را دستکاری کنند.

عملکرد رمز ارز اتریوم

شبکه اتریوم بر روی هزاران رایانه در سراسر جهان وجود دارد و گره‌ها به جای یک سرور متمرکز شبکه را کنترل می‌کنند. این باعث می‌شود شبکه غیر متمرکز و در برابر حملات تا حد زیادی مصون باشد. اگر یک کامپیوتر از کار بیفتد مهم نیست، زیرا هزاران کامپیوتر دیگر هستند که شبکه را عملیاتی نگه دارند.

اتریوم در اصل یک سیستم غیر متمرکز واحد است که کامپیوتری به نام ماشین مجازی اتریوم یا به اختصار EVM را اجرا می‌کند. هر گره یک کپی از آن رایانه را در خود نگهداری می‌کند. این بدان معنا است که هر گونه تعامل باید مورد تأیید قرار بگیرد تا همه بتوانند نسخه خود را به روز کنند.

تعاملات یا تراکنش‌های شبکه در بلاک‌های موجود در بلاکچین اتریوم ذخیره می‌شوند. ماینرها این بلاک‌ها را قبل از ارسال به شبکه تأیید می‌کنند. ماینینگ برای تأیید تراکنش‌ها به عنوان روش اجماع اثبات کار (PoW) شناخته می‌شود.

هر بلاک دارای یک کد 64 رقمی منحصر به فرد برای شناسایی است. ماینرها از قدرت کامپیوتر خود برای یافتن آن کد استفاده کرده و اثبات می‌کنند که این کد منحصر به فرد است. قدرت کامپیوتر ماینرها «اثبات» این کار است و آن‌ها در مقابل ارائه قدرت پردازشی خود رمز ارز اتریوم به عنوان پاداش دریافت می‌کنند.

تمام تراکنش‌های اتریوم کاملاً عمومی هستند. ماینرها تغییرات را تأیید کرده و بلاک‌های کامل شده را به نسخه کپی همه افراد از دفتر کل اضافه می‌کنند. بلاک‌های تأیید شده را نمی‌توان دستکاری کرد و این بلاک‌ها مثل تاریخچه کاملی از تمام تراکنش‌های شبکه عمل می‌کنند.

برای تعامل با اکوسیستم اتریوم به ارز دیجیتال نیاز دارید که در یک کیف پول ذخیره می‌شود. این کیف پول به اپلیکیشن‌های غیر متمرکز متصل شده و به مثابه گذرنامه‌ای برای اکوسیستم اتریوم عمل می‌کند. به این ترتیب، کاربران می‌توانند انواع فعالیت‌ها را مانند اینترنت سنتی انجام دهند.

اهداف و ویژگی‌های رمز ارز اتریوم

اتریوم پلتفرم بسیار منعطفی را در اختیار توسعه‌دهندگان قرار می‌دهد که می‌توانند بر روی آن اپلیکیشن‌های غیر متمرکز را با استفاده از زبان برنامه‌نویسی سالیدیتی (Solidity) و ماشین مجازی اتریوم بسازند. پایگاه بزرگ کاربران اتریوم این امکان را به توسعه‌دهندگان می‌دهد که اپلیکیشن‌های خود را بر روی شبکه اتریوم راه‌اندازی کنند.

این امر باعث شده است که اتریوم به خانه شماره یک اپلیکیشن‌های غیر متمرکز مانند دیفای و ان اف تی‌ها تبدیل شود. در آینده، پروتکل اتریوم نسخه 2.0 که در حال حاضر در دست توسعه قرار دارد، شبکه مقیاس‌پذیرتری را برای توسعه اپلیکیشن‌های غیر متمرکز که نیازمند توان عملیاتی بالاتری هستند، ارائه خواهد کرد.

  • شبکه بزرگ و موجود. بزرگی شبکه اتریوم یکی از ویژگی‌های اصلی این اکوسیستم به حساب می‌آید. شبکه بزرگ و موجود اتریوم شبکه‌ای است که در طول سال‌ها فعالیت و انجام میلیاردها تراکنش امتحان خود را پس داده است. اتریوم دارای یک جامعه جهانی بزرگ و به علاوه بزرگ‌ترین اکوسیستم بلاکچین در دنیای کریپتو است.
  • طیف گسترده کارکردها. رمز ارز اتریوم علاوه بر اینکه به عنوان یک ارز دیجیتال مورد استفاده قرار می‌گیرد، می‌تواند سایر تراکنش‌های مالی را پردازش کند، قراردادهای هوشمند را اجرا کند و داده‌ها را برای اشخاص ثالث ذخیره کند.
  • تداوم در نوآوری. جامعه بزرگی از توسعه‌دهندگان اتریوم دائماً به دنبال راه‌های جدیدی هستند که شبکه را بهبود بخشند و اپلیکیشن‌های جدیدی را توسعه دهند. به دلیل محبوبیت اتریوم، طیف وسیعی از توسعه‌دهندگان ترجیح می‌دهند که از این شبکه بلاکچین برای راه‌اندازی اپلیکیشن‌های غیر متمرکز جدید و هیجان‌انگیر (و گاهی حتی پرخطر) استفاده کنند.
  • حذف واسطه. شبکه غیر متمرکز اتریوم این هدف را دنبال می‌کند که واسطه‌های شخص ثالث مانند وکلایی که قراردادها را می‌نویسند و تفسیر می‌کنند، بانک‌هایی که واسطه تراکنش‌های مالی هستند یا خدمات میزبانی وب شخص ثالث را حذف کند.

پیش‌بینی قیمت برای آینده

امیدواری‌ها برای اینکه اتریوم پس از انتقال از مکانیسم اثبات کار به مکانیسم اجماع اثبات سهام (PoS) دوباره رشد خواهد کرد، حداقل در حال حاضر تقریباً از بین رفته است. اتریوم طی سه ماه پس از به وقوع پیوستن آپدیت مرج (Merge) با کاهش 25 درصدی ارزش مواجه شد.

مانند سایر ارزهای دیجیتال و به طور کلی بازار کریپتو، اتریوم نیز از تأثیر ورشکستگی صرافی FTX نتوانست در امان باشد و مقدار زیادی از ارزش خود را از دست داد. در اواخر سال میلادی گذشته شاهد آن بودیم که قیمت اتریوم از بالاترین سطح روزانه 1,574 دلار در 8 نوامبر به پایین‌ترین سطح خود یعنی 1,083 دلار در روز بعد سقوط کرد.

در ادامه قصد داریم نگاهی به برخی از جدیدترین پیش‌بینی‌های اتریوم داشته باشیم. توجه به این نکته مهم است که پیش‌بینی قیمت ارزهای دیجیتال در بلند مدت اغلب با استفاده از یک الگوریتم انجام می‌شود و ممکن است در چشم به هم زدنی تغییر کند.

CoinCodex

CoinCodex در پیش‌بینی کوتاه مدت قیمت رمز ارز اتریوم برای سال 2023 تخمین می‌زند که قیمت این ارز دیجیتال نزولی خواهد بود و ممکن است در سال جاری به زیر 1,400 دلار برسد.

Gov Capital

از سوی دیگر، پیش‌بینی ارائه شده از سوی Gov Capital نشان می‌دهد که قیمت این ارز دیجیتال محبوب می‌تواند تا پایان سال جاری میلادی به بالای 2,500 دلار برسد. Gov Capital قیمت اتر را برای سال 2024 میلادی بیشتر از 5,000 دلار پیش‌بینی می‌کند. همچنین گفته می‌شود که قیمت اتریوم می‌تواند تا سال 2025 به بالاتر از 7,300 دلار برسد.

DigitalCoinPrice

درباره تحلیل اتریوم پیش‌بینی DigitalCoinPrice در مقایسه با Gov Capital کمتر خوش‌بینانه بوده و حکایت از آن دارد که قیمت اتریوم در سال 2025 می‌تواند به مرز 5,300 دلار برسد. DigitalCoinPrice همچنین قیمت اتریوم را در سال 2023 و 2024 به ترتیب برابر 3,500 و 4,000 دلار پیش‌بینی کرده است. به علاوه، طبق تحلیلی که این وبسایت بر اساس داده‌های تاریخی ارائه کرده است، قیمت اتر در سال 2030 میلادی می‌تواند به قله 16,700 دلاری دست پیدا کند.

PricePrediction

PricePrediction پیش‌بینی کرده است که قیمت اتریوم در سال جاری میلادی به حدود 2,400 دلار خواهد رسید. آن‌ها همچنین معتقد هستند که قیمت اتر در سال 2024 و 2025 به ترتیب به حدود 3,500 و 4,700 دلار خواهد رسید. پیش‌بینی قیمت این وبسایت برای سال 2030 نشان می‌دهد که قیمت دومین ارز دیجیتال بزرگ بازار می‌تواند تا بالای 30,000 دلار افزایش پیدا کند.

معرفی صرافی‌ها و کیف پول رمز ارز اتریوم

برای خرید و فروش اتریوم، باید به دنبال باز کردن حساب در یکی از صرافی‌های ارز دیجیتال باشید. هنگام انتخاب یک صرافی برای خرید و فروش اتریوم، مهم است که به تفاوت بین سه نوع مختلف از صرافی‌ها توجه کنید، یعنی بروکرها، پلتفرم‌های معاملاتی و بازارهای P2P. صدها صرافی مختلف برای خرید و فروش انواع ارزهای دیجیتال از جمله رمز ارز اتریوم وجود دارد. در اینجا به چند مورد از صرافی‌های اتریوم اشاره خواهیم کرد.

همچنین می‌توانید آموزش خرید اتریوم را به صورت کامل در سایت زوم ارز مطالعه نمایید.

صرافی‌های ارز دیجیتال اتریوم

  • CEX.io
  • Bybit
  • Coinbase
  • Bitpanda
  • eToro
  • Bitstamp
  • Binance
  • Changelly
  • Kucoin
  • Coinex

همچنین، لازم به ذکر است که به طور کلی هنگام انتخاب یک صرافی ایده‌آل بایستی به چند فاکتور مهم توجه داشته باشید.

مقدار کارمزد معاملات
کشورهای پشتیبانی شده
روش‌های پرداخت پذیرفته شده
شهرت و اعتبار صرافی
سطح احراز هویت
پشتیبانی قابل اطمینان

برای مشارکت در اکوسیستم اتریوم، نگهداری، ارسال و دریافت اتر (ETH) و سایر دارایی‌های مبتنی بر اتریوم به یک کیف پول اتریوم نیاز دارید. به علاوه، اکثر کیف پول‌های اتریوم به شما این امکان را می‌دهند که با اتصال ولت خود به قراردادهای هوشمند dApps، به اپلیکیشن‌های غیر متمرکز در بستر اتریوم دسترسی داشته باشید. در زیر فهرست کوتاهی از برترین ولت‌های اتریوم نشان داده شده است.

کیف پول‌های رمز ارز اتریوم

  • MetaMask
  • Ledger Nano X
  • Zengo Wallet
  • Ledger Nano S
  • Trezor
  • MyEtherWallet
  • Guarda
  • Exodus
  • Atomic Wallet
  • Trust Wallet

منبع: زوم ارز

 

Originally posted 2023-05-11 22:47:52.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

دکمه بازگشت به بالا
خرید آنتی ویروس eset
خرید بک لینک کامنتی بهترین بک لینک
سئو ایران behtarinseo.com