گلچین اهنگ های پاپ

آشنایی کامل با واژه اسمز معکوس یا آب شیرین کن

مطمئنا به گوشتان خورده است که شرکتهای تولید آب آشامیدنی برند های معروف مانند آکوآفینا (Aquafina)، دسنی (Dasani)، نستله (Nestle) و پیور لایف (Pure Life) افتخار می کنند که تمامی بطری های آب تولیدی این کارخانجات بوسیله اسمز معکوس تصفیه، تولید و به بازار عرضه می شوند.

خب حالا اینجا این سوال به میان می آید که آیا می دانید اسمز معکوس چیست یا چگونه کار می کند؟ اصلا معنای اسمز معکوس چیست؟

قریب به یقین جواب نه! به این دلیل است که این تولیدکنندگان اصلا صحبتی در خصوص این موضوع نمی کنند و جالب اینکه فکر میکنند این موضوع بسیار پیچیده ای است. ولی اینطور نیست. با شرکت سازآب همراه باشید تا توضیح دهیم که چگونه فن آوری تصفیه اسمز معکوس شرکت سازآب کار می کند تا دقیقا بدانید در آب شما چه چیزی وجود دارد (و چه چیزی نیست!) و زمانی که یک دستگاه اسمز معکوس یا آب شیرین کن استفاده می کنید تفاوت محسوس بین سایر آبهای آشامیدنی را احساس خواهید کرد.

اسمز معکوس چیست؟

اسمز معکوس یک فرآیند تصفیه آب است که از یک غشای نیمه تراوا (پوشش مصنوعی) برای فیلتر کردن مولکول‌های ناخواسته و ذرات بزرگ مانند آلاینده‌ها و رسوبات مانند کلر، نمک و کثیفی آب آشامیدنی استفاده می‌کند. علاوه بر حذف آلاینده ها و رسوبات، اسمز معکوس می تواند میکروارگانیسم هایی را از بین می برد و تصفیه می کند که مطمئنا نمی خواهید بنوشید. بعبارتی آب مورد نظر را تا سطح مولکولی تمیز می کند و تنها H2O خالص باقی می ماند.

اسمز معکوس چگونه کار می کند؟

قبل از اینکه به جزئیات نحوه عملکرد اسمز معکوس بپردازیم، باید شما عزیزان را با نحوه عملکرد اسمز آشنا کنیم. همانطور که ممکن است از کلاس شیمی دبیرستان خود به یاد داشته باشید، اسمز فرآیندی است که طی آن آب از یک غشای نیمه تراوا از محلولی با غلظت کمتر به محلول غلیظ تر عبور می کند. به عبارت دیگر، آب خالص از طریق فیلتر به آب آلوده می‌رود تا غلظت‌ها را یکسان کند اما این چیزی نیست که ما می‌خواهیم در آب آشامیدنی ما اتفاق میوفتد. این حرکت باعث ایجاد فشار اسمزی می شود.

برای درک بیشتر به تصویر زیر نگاه کنید:

C:\Users\umet\Desktop\ی.JPG

فرآیند عملکرد اسمز

در اسمز معکوس، از فشار اعمالی برای غلبه بر فشار اسمزی و هدایت آب از غلظت بالای آلاینده ها به غلظت کم آلاینده استفاده می شود. این به این معنی است که به طور معکوس فشار داده می شود و آب آلوده سعی می کند به داخل آب خالص حرکت کند، اما چون ابتدا باید از فیلتر عبور کند، آلاینده ها به دام می افتند و فقط آب خالص از آن عبور می کند. در نتیجه تمیزترین آب آشامیدنی که ما انتظار آن را داشتیم را در دسترس خواهیم داشت.

C:\Users\umet\Desktop\Capture.JPG

آب تصفیه شده توسط آب شیرین کن را از سازآب دریافت کنید.

اسمز معکوس معمولاً شامل چهار مرحله فیلتراسیون است: فیلتر رسوبی، بلوک پیش کربن، غشای اسمز معکوس و فیلتر پس از کربن. فیلتر رسوب بزرگترین ذرات مانند خاک، ماسه و زنگ را حذف می کند تا از گرفتگی فیلترهای بعدی جلوگیری کند. فیلتر پیش کربن از کربن فعال برای جلوگیری از عبور هر چیزی بزرگتر از آرد و همچنین جذب و پیوند با یون های دارای بار مثبت برای جلوگیری از عبور ترکیبات شیمیایی مانند کلر و کلرامین ها به فیلتر سوم استفاده می کند. سپس غشای اسمز معکوس مولکول های سنگین تر از آب مانند سدیم، سطوح بالای سرب، مواد معدنی محلول و فلوراید را حذف می کند. در نهایت فیلتر پست کربن آب را جلا می دهد.

برخی از عواملی که ممکن است بر عملکرد سیستم اسمز معکوس تأثیر بگذارد:

  1. فشار آب ورودی (اکثر آب لوله کشی شهری 40-85 psi دارند، اما اگر فشار آب خیلی کم باشد، سیستم آب شیرین کن به درستی کار نمی کند)
  2. دمای آب (آب سرد بیشتر طول می کشد تا فیلتر شود)
  3. نوع و تعداد کل جامدات محلول (TDS) در آب لوله کشی
  4. کیفیت فیلترها و غشاهای مورد استفاده در سیستم آب شیرین کن

چرا اسمز معکوس مفید است؟

اسمز معکوس با فیلتراسیون کربن متفاوت است زیرا می تواند آب را تا 99.9 درصد از تمام آلاینده ها و رسوبات یا ذرات کوچک به اندازه 0.001 میکرون پاک کند، در حالی که فیلتر کربن فقط می تواند ذرات کوچکتر از 1 میکرون را حذف کند. آب لوله کشی محلی شما زمانی که از کارخانه شهری خارج می شود می تواند تمیز ارزش داشته باشد، اما همانطور که مایل ها از کارخانه به سمت لیوان شما می رود، می تواند مجموعه ای از آلاینده ها را جذب کند یا ممکن است به طور طبیعی تعداد زیادی از مواد جامد محلول (TDS) داشته باشد. در آب، بنابراین بهترین کار این است که یک سیستم تصفیه اسمز معکوس داشته باشید تا از اینکه آب شما عاری از آلودگی باشد، محافظت کنید.

همانطور که در بالا ذکر شد آب شیرین کن دارای چندین فیلتر برای تصفیه آب جهت شرب نیز دارا می باشد. فرآیند فیلتراسیون تمیزترین آب آشامیدنی را از طریق سیستم اسمز معکوس تولید می کند، اما این فرآیند مواد معدنی مفیدی را که می تواند به طور طبیعی در آب وجود داشته باشد را نیز حذف می کند. به همین دلیل دستگاه RO شرکت سازآب فیلتر مواد معدنی را به فرآیند فیلتراسیون اضافه کرده است. آب خالص از روی مواد معدنی فشرده در فیلتر مینرال عبور می‌کند تا ترکیبی از کلسیم، منیزیم، سدیم، پتاسیم و سایر مواد معدنی سالم را برای ایجاد آب قلیایی و غنی‌شده با الکترولیت اضافه کند و هیدراتاسیون سریع‌تر و طولانی‌تر را افزایش دهد.

شرکت سازآب در حال حاضر آب شیرین کن ها را در ظرفیت های متنوعی تولید می کند که باعث آسوده خاطر خریداران عزیز شود. هر دو سری دستگاه، طراوت بی‌وقفه‌ی آب را در طول روز ارائه می‌کنند و فناوری ضدعفونی پیشرفته، از جمله نور ماوراء بنفش LED و محافظت از سطح ضد میکروبی را برای حفظ کیفیت آب ارائه می‌کنند. طرح‌های مستقل ارگونومیک Quench Q7 و Q5 با توزیع “بدون خم” به سیستم آب شیرین کن اجازه می‌دهد مستقیماً در داخل پایه دستگاه نصب شود و یک سیستم کاملاً بسته ایجاد شود.

مزایای آب شیرین کن بصورت اختصار:

  • بهبود طعم: فیلتراسیون RO با حذف آلاینده هایی که باعث مشکلات طعم و بو می شوند، طعم، بو و ظاهر آب را بهبود می بخشد.
  • مقرون بصرفه بودن: با سیستم RO، می توانید از خرید موارد آب بطری خودداری کنید. تصفیه اسمز معکوس آب با کیفیتی بهتر از آب بطری برای شما خریداران محترم فراهم می کند.
  • سیستم های RO قطعات متحرک بسیار کمی دارند. و قطعات قابل تعویض سیستم های RO را به راحتی تمیز و سرویس می کنند.
  • سیستم‌های اسمز معکوس می‌توانند آلاینده‌های رایج آب از جمله نیترات‌ها، سرب، آفت‌کش‌ها، سولفات‌ها، فلوراید، باکتری‌ها، مواد دارویی، آرسنیک و موارد دیگر را از آب حذف کنند. فیلتر کربن سیستم اسمز معکوس نیز کلر و کلرامین را حذف می کند.

 

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

دکمه بازگشت به بالا
خرید آنتی ویروس eset
ساخت بک لینک در گوگل
سئوی سایت